Her er en fortegnelse over min indsamlede litteratur.
For den del af litteraturen jeg har læst og tænkt mig at bruge i
mit speciale er der endvidere links til litteraturnoter og resuméer.
Alrø, Helle (red.) (1996). Organisationsudvikling
gennem dialog. Aalborg Universitetsforlag.
Alrø, Helle og Dirckinck-Holmfeld, Lone (1997). Videoobservation.
Aalborg Universitetsforlag.
Andersen, Ib (red.) (1992). Om
kunsten af bedrive feltstudier. Samfundslitteratur.
Andersen, Linda (1999). Facader
& Facetter. Roskilde Universitetsforlag.
Andersen, Niels Åkerstrøm (1999). Diskursive
analysestrategier. Nyt fra Samfundsvidenskaberne.
Andersen, Tom (1996). Reflekterende
processer. Dansk Psykologisk Forlag.
Argyris, Chris & Schön, Donald (1996). Organizational
Learning II: Theory, Method and Praxis.
Argyris, Chris (1998). On
Organizational Learning. Blackwell.
Bakka, Jørgen Frode (red.) (1988). Organisationsteori.
Handelshøjskolens Forlag.
Bourdieu, Pierre & Wacquant, Loïc J.D. (1996). Refleksiv
sociologi. Hans Reitzels Forlag.
Bourdieu, Pierre (1997). Af
praktiske grunde. Hans Reitzels Forlag.
Brauner, Mikael (red.) (1999). Portræt.
Roskilde Universitets Center.
Burr, Vivien (1995). An
introduction to Social Constructionism. Routledge, London.
Callewaert, Staf (1992). Kultur,
pædagogik og videnskab. Akademisk Forlag.
Callewaert, Staf (red.) (1994). Pierre
Bourdieu - centrale tekster. Akademisk Forlag.
Campbell, David (1998). Systemisk
konsultation. Socialpædagogisk bibliotek
Christrup, Henriette (1993). Konflikt
og kærlighed i adhocratiet. Samfundslitteratur.
Christrup, Henriette (red.) (1999). Nærværskommunikation.
Roskilde Universitetsforlag.
Covey, Stephen R. (1990). The 7
Habits of Highly Effective People. Simon and Schuster.
De Bono, Edward (1985). Six
Thinking Hats. Penguin Books.
Fairclough, Norman (1992). Discourse
and Social Change. Polity Press.
Fisher, Roger og Ury, William (1984): Få
"ja" når du forhandler. Borgen.
Fog, Jette (1994). Med samtalen som
udgangspunkt. Akademisk Forlag.
Forsvarets Center for Lederskab (1998). Ledelse
og uddannelse. Grundbog. Forsikringshøjskolens Forlag.
Gardner, Howard (1993). Frames of
Mind. Basic Books, New York.
Hansen, Bjarne Gorm (red.) (1997). Voksenliv
og læreprocesser i det moderne samfund. Munksgaard.
Hansen, Jan Tønnes og Nielsen, Klaus (1999). Stilladsering
- en pædagogisk metafor. Forlaget Klim.
Hartley, Peter (1997). Group
Communication. Routledge, London.
Haslebo, Gitte (red.) (1998). Konsultation
i organisationer. Dansk Psykologisk Forlag.
Hauen, Finn van (red.) (1995). Den
lærende organisation. Industriens Forlag.
Hermansen, Mads (1996). Læringens
univers. Forlaget Klim.
Illeris, Knud (1994). Læring,
udvikling og kvalificering. EVU-gruppen, Roskilde
Illeris, Knud (1999). Læring.
Roskilde Universitetsforlag.
Illeris, Knud (red.) (1998). Udspil
om læring og didaktik. EVU-gruppen, Roskilde.
Jensen, Signe Mette og Pless, Mette (1999). På
kanten af arbejdsmarkedet. Selskabet til fremme af social
debat.
Jørgensen, Chr. Helms (red.) (1998). Uddannelsesplanlægning
- arbejdsliv og læring. EVU-gruppen, Roskilde.
Jørgensen, Jette Beck (1991). Organisationsfotografering.
Handelshøjskolen, København.
Jørgensen, Marianne Winther og Phillips, Louise (1999). Diskursanalyse.
Roskilde Universitetsforlag.
Kaspersen, Lars Bo (1995). Anthony
Giddens - introduktion til en samfundsforsker. Hans Reitzels
Forlag.
Kneer, Georg & Nassehi, Armin (1997). Niklas
Luhmann - introduktion til teorien om sociale systemer.
Hans Reitzels Forlag.
Kolb, David A. (1984). Experiental
Learning. Prentice-Hall, USA.
Kvale, Steinar (1997). Interview.
Hans Reitzels Forlag.
Kvale, Steinar og Nielsen, Klaus (red.) (1999). Mesterlære
- læring som social praksis. Hans Reitzels Forlag.
Lave, Jean & Wenger, Etienne (1991). Situated
Learning. Cambridge University Press.
Løngren, Hanne & Jensen, Leif Becker (red.) (1997). Kreativitet
i forskning og formidling. Institut for Datalogi,
Kommunikation og Uddannelsesforskning, Roskilde Universitetscenter.
March, James G. (1995). Fornuft og
forandring. Samfundslitteratur.
Mathiesen, Anders (1999). Projektarbejde
i praksis. Unge Pædagoger.
Morgan, Gareth (1997). Images of
Organization. Sage Publications, London.
Morgan, Gareth (1993). Imaginization:
The Art of Creatiative Management. Sage Publications,
London.
Morsing, Mette (1995). Omstigning
til paradis?. Handelshøjskolens Forlag.
Niederst. Jennifer (1999). Web
Design In a Nutshell. O'Reilly & Associates.
Nielsen, Birger Steen (red.) (1994). Arbejde
& subjektivitet. EVU-gruppen, Roskilde.
Nielsen, Jakob (1999). Designing
Web Usability. New Riders.
Nielsen, Lise Tingleff (1998). Udvikling
gennem deltagelse. Pædagogik, RUC.
Nonaka, Ikujiro & Takeuchi, Hirotaka (1995). The
Knowledge-Creating Company. Oxford University Press.
Olesen, Henning Salling (1985). Voksenundervisning
- hverdagsliv og efaring. Unge Pædagoger.
Quinn, Robert E. (1991). Beyond
Rational Management. Jossey-Bass Publishers, San Francisco.
Rasmussen, Jens (1996). Socialisering
og læring i det refleksivt moderne. Unge Pædagoger.
Schein, Edgar (1994). Organisationskultur
og ledelse. Forlaget Valmuen.
Schratz, Michael - Walker, Rob (1995). Research
as social change. Routledge, London.
Schultz, Majken (1990). Kultur i
organisationer. Handelshøjskolens Forlag.
Schön, Donald (1983). The
Reflective Practioner: How Professionals Think in Action.
Basic Books, New York.
Senge, Peter (1990). The Fifth
Discipline: The Art and Practice of the Learning Organization.
Century Business, London.
Thyssen, Ole (1997). Værdiledelse
- om organisationer og etik. Gyldendal.
Weber, Kirsten (1995). Ambivalens
og erfaring. EVU-gruppen, Roskilde.
Weber, Kirsten, Nielsen (red.) (1997). Modet
til fremtiden. Roskilde Universitetsforlag.
Wenger, Etienne (1998). Communities
of Practice. Cambridge University Press.
Toppen af siden |